Om os
Efter 3 år i Portugal er vi nu tilbage i Danmark , og vi drømmer om at skabe et sted, hvor børn kan trives og udfolde sig som de nu er - et sted for vores børn og for dem, der deler samme verdensopfattelse og værdier som os.
I Portugal fandt vi noget, der virkelig gav genklang hos os: Forestil dig en smuk, hvid quinta (gård) med cirka 40 aldersintegrerede børn. Det er en lille natur-oase med dedikerede ildsjæle, der brænder for at være sammen med børnene og hjælpe dem med at finde deres egen vej i livet. Stedet har en pool, en terapihest, og to store, hvide domes (store telte) – ét rum til bevægelse, dans og yoga, og et andet til musik – omgivet af en frodig have med klatretræer og legehuse, alt bygget i naturmaterialer.
Lærerne er ikke almindelige lærere; faktisk har de fleste ikke en lærer- eller pædagogbaggrund, men de er dybt passionerede omkring det, de laver, og har en stærk relationskompetence. De er psykologer, matematikere eller kunstnere fra kunstakademiet eller kommer fra helt andre baggrunde. Udover kerneholdet kommer der også dagligt andre på besøg, fx en capoeira- eller danselærer. Børnene, der går der, får materialer tilpasset præcis deres niveau (lidt højere), og de kan selv vælge, hvad deres fokus skal være.
Vi kan ikke skabe præcis det samme her i Danmark (det ville nok blive lidt koldt med en pool ;)) – men det fik os til at indse, at i stedet for at fokusere på slutresultatet, færdigheder eller 'skills,' gav det måske langt mere mening at fokusere på synet af mennesket og de værdier, vi bærer med os. Alle, der var involveret i projektet, troede på, at ethvert menneske er født med sin egen unikke vej og et potentiale, der skal udforskes. Alle børn blev set som individer, der var på deres helt egen rejse, og de blev mødt med respekt og kærlighed. Denne energi og filosofi blev delt i forældregruppen og dannede grundstenen for, hvordan vi interagerede med hinanden. Det var et helt fantastisk fællesskab og et sted at være en del af. Den følelse, vi havde, mens vi var der, og det fællesskab, vi blev en del af, vil vi gerne skabe herhjemme.
Vi tror på, at læring skal være en naturlig og nysgerrig rejse, hvor børn får lov til at trives og udfolde sig i et fællesskab, der forbinder dem med naturen og deres medmennesker. Når vi tænker på den verden, vores børn vil arve i 2045, ønsker vi at skabe en skole, der ruster dem til fremtiden – en fremtid, hvor de kan tage ansvar for sig selv, hinanden og den planet, de vil arve. For vi ved ikke, hvordan fremtiden vil se ud – det gør ingen. Men vi ved, at de fleste af de jobs, der eksisterer i dag, vil være væk. Vi ved også, at vores verden vil være markant anderledes. Derfor er det essentielt for os at give vores børn et sted, hvor de er en del af et stærkt fællesskab, hvor de bliver set som hele mennesker, støttet i at udforske deres potentiale og det, de elsker at fordybe sig i, og hvor de lærer at navigere i en verden i stor forandring. Hvor de lærer om naturen og planeten, og om hvordan vi alle dybest set hænger sammen.
Jeg er selv vokset op i Danmark, men tog ud i verden omkring 20-årsalderen og har siden boet og arbejdet i lande som Kina, USA, Mellemøsten, Tyskland og Schweiz. Jeg har arbejdet for FN, i store virksomheder og stiftet flere tech startups. Som barn gik jeg på Maglegårdsskolen, Prins Henrik Skolen og en ambassadeskole, og jeg har læst på universiteter i Frankrig, Danmark og Singapore. Alle disse erfaringer har lært mig, at læring kan ske på mange forskellige måder.
Jeg tror på, at vi må gentænke uddannelse, hvis vi skal forberede vores børn til fremtiden. Vi har brug for skoler, der går ud over de traditionelle fag og forbinder børn med naturen og styrker dem som hele mennesker. Jeg ser fremtidens skoler som mikroskoler med stærk lokal forankring og samtidig en del af et globalt netværk. Det handler ikke kun om formel uddannelse, men om at skabe dybe relationer, inspirere til nytænkning og opbygge stærke, visionære fællesskaber.
Jeg er gift og mor til to piger.
Erfaringer:
M.Sc. i Økonomi og Ledelse fra CBS
Master i International Management (CEMS MIM)
To executive grader fra MIT i Applied Artificial Intelligence og Cyber Security
Arbejdet for FN med unge, ledet globale vækstvirksomheder og diverse Edtech projekter.
Arbejdet i Mellemøsten, USA og Kina
Bestyrelsesmedlem i Montessori Børnehave
Videreuddannet i børnepsykologi og humanistisk pædagogik fra Moscow Institute of Psychology.
Entreprenør med en passion for at skabe en positiv og regenerativ indvirkning på både mennesker og planeten. Lige nu er jeg på en mission for at bringe Europas bedste plantebaserede produkter til Danmark!
Bred erfaring og dokumenteret succes inden for forretningsudvikling, produktudvikling, digitale løsninger, venture-opbygning, go-to-market-strategier, hurtig prototyping, kundediscovery, strategiske partnerskaber og innovation.
Aktuel ekspertise inden for klimavenlige løsninger, frivillige CO2-markeder, klimafinansiering, virksomhedsstrategier for klima, GHG-regnskaber og vedvarende energi.
Udover mit professionelle virke er jeg naturentusiast og elsker lange vandreture, surfing, dedikeret meditationsudøver, sudoku-entusiast, amatør inden for kalligrafi og en overmodig vinterbader. Gift og mor til to piger.
Min nuværende wallpaper-citat: "Footsteps over footprint."
